Bize Ulaşın WhatsApp Hattımız

Fulya Durmuş

Fulya Durmuş

 “Karmaşıklıkta sadeliği bulalım. Uyuşmazlıkta ahengi bulalım. Fırsat, zorlukların arasında yatar.” 

Fulya Durmuş 

Türkiye Araştırmacılar Derneği  Yönetim Kurulu Başkanı 

 Pazarlama ve kamuoyu araştırmaları, tüketicileri, toplumu bilimsel teknikler ile sistematik dinleyerek, kuruluşların daha iyi kararlar alabilmeleri ve risklerini azaltmaları için elde edilen veriyi analiz ederek bilgiye dönüştürmektedir. Araştırmanın yetkinliği ve değeri, gelecekteki tutum veya davranışları tahmin etmek amacıyla bilgiyi oluşturmak üzere veriyi analiz etmek ve yorumlamakta saklıdır. 

Başarılı bir karar almanın anahtarı, hedef kitlenizin ne sorunu olduğunu ve çözüm için ne istediğini anlamak ve bunları kuruluşunuz için fayda sağlayan bir şekilde vermektir. Bu önemli amaç için, sektörümüz sosyal, davranışsal ve veri bilimlerindeki istatistiksel ve analitik yöntem ve teknikleri kullanır. 

Değer yaratan araştırma, yaşamın her alanında giderek daha karmaşıklaşan tüketici, alışverişçi ya da kısaca toplumdaki bireyin dünyasını anlamaya ve yorumlamaya olanak tanır. Bu noktada, yeni bir çağın dönüm noktasında, dijital devrim ile sektörümüzün de dönüştüğüne değinmem gerek. Tüketicideki dijitalleşme, sektörümüz için de yeni gerçekleri ve paradigmaları getiriyor. Tüketiciyi hiç olmadığı kadar tanıyacak bilgiye sahibiz, peki bu devasa bilgiyi nasıl anlıyoruz? Küçük veri mi büyük veri mi daha değerli? Yeni olan, yapılandırılmamış veri ortamı ile pasif veri elimizin altında. Geleneksel olan, hedef kitlenin söylediği, hatırladığı, düşündüğü ile aktif veri iş amaçlarımız için kritik. İşte dönüşümün oluşturduğu bu ekosistemde, bütünü yorumlayabilecek disiplinler bütünü Araştırma Dünyası. 

Türkiye Araştırmacılar Derneği, 1988’den bugüne sürdürülebilir başarısını sağlamlaştırmış, değişimin getirdikleri ile kendini güncellemeye odaklı, sektörün Türkiye’de en geniş erişim alanına sahip tek sektörel derneğidir. 2018’de 30. yılını kutlayacağımız TÜAD araştırma, araştırma veren, reklam, iletişim, medya planlama, akademik dünya ve birçok sektörden ulusal ve uluslararası tüzel ve bireysel üyeleri ile üye sayısı 300’e ulaşan büyük bir aile oldu. 

TÜAD’da temel hedefimiz, sürekli değişen ekosistem içerisinde sektörümüzün ve mesleğimizin değerini yükselterek yönetmek. Tüm çalışmalarımızın odağında, dünyada sektör büyüklüğü açısından 21. sırada, araştırma yatırımlarının ederi açısından 46. sırada bulunan sektörümüzün şu amaçlara ulaşmasını sağlamak yer alıyor: 

- Yüksek standartları olan profesyonel bir disiplin algısını güçlendirmek 

- Geleneksel ve yeni nesil çözümler ile araştırmaya ayrılan kaynağı artırmak 

- Türkiye’deki profesyonel yetkinliğimizle bölgenin sektör merkezi olmak 

- Kamu ve özel kuruluşlar nezdinde TÜAD’ın referans olma pozisyonunu güçlendirmek 

20. yılını 2017’de kutladığımız Araştırma Zirveleri, 5. yılını başarıyla tamamladığımız Baykuş Ödülleri, kuruluşundan bugüne devam eden TÜAD Akademi Eğitimleri, ESOMAR ile entegre gerçekleştirdiğimiz Sektör Büyüklüğü Araştırmaları, Güvenilir Araştırma Belgesi ve SES projeleri, derneğimizin en önemli faaliyetleri. 

Ve dergimiz... 

Yeni ve gelenekselin bir arada sentezlenmesine doğru evrilen bugünün bilgi dünyasında, araştırma profesyonellerini eşsiz kılan; 

• Ne soracağımızı, ne zaman, nasıl ve kime soracağımızı bilmemiz, 

• Hangi verinin gerektiğini, hangi veriyi kabul veya red edeceğimizi bilmemiz, 

• Hangi durumda ne düzeyde istatiksel titizlik, örnekleme titizliği ve sorgulama titizliği gerektiği bilincinde olmamız. 

Bu uzmanlık, bir algoritma ya da bir veri kümesi ile değiştirilemez. Sektörümüzde yıllardır biriken bu uzmanlığın, bir yazılı platformda hayata geçmesi, yarattığı fayda ve değerin tüm paydaşlara aktarılması N Dergi fikrimizin özü. Sektörümüzün tüm oyuncuları ve ilişkide olduğu paydaşlarının bir arada sektörün gündemini, geleceğini ve ortak fayda yaratmayı analiz edeceği, değerli bir yayın olacağına inancım tam. 

N Dergi’ye sektörümüze getireceği vizyon, birliktelik ve yenilikler ile hoş geldin diyenlere, dergi adına “hoş bulduk” demek istiyorum. 

Keyifle okumanız ve gelecek sayılarda katkılarda bulunmanız dileğiyle… 


0 Yorum

Tavsiye Edilen

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar yıldız (*) ile işaretlenmiştir

0 Yorum